ARTICLE // DE CE-AM ZÂMBIT LA GALA UAD

“Și-a mai trecut un an”, i-am zis Oanei, înainte de începerea Galei UAD, duminica trecută. Eram super entuziasmată să văd colecțiile de anul ăsta, deși le-am zărit prin backstage, dar nu-i același lucru să le vezi pe un umeraș sau purtate de un model cu atitudine.

>După cum știți, și anul acesta am făcut parte dintr-un juriu, format din 10 bloggeri ai Clujului adunați sub #bloggers4galauad. Dar în timpul Galei m-a lovit epifania și mi-am dat seama că nu-mi tare place să fiu în juriu – mă tot bântuia întrebarea: “Cine-s eu să judec munca oamenilor ăștia care-s toți mai mari decât mine și care timp de mai bine de un an au investit cam tot ce aveau pentru a obține câteva piese vestimentare care să reflecte viziunea lor asupra modei?” Așa că voi aborda postare asta diferit, spunându-mi părerea 100% sinceră despre colecții și nu discutând despre orgolii, organizare sau alte chestii care-mi par irelevante în fața efortului imens de a realiza această gală. (Dar dacă vă pasionează subiectul și vreți să știți lucruri mai concrete despre Gala, vă recomand articolele următoare de pe La Belle Critique – aici, aici, aici și aici – ZIPCODEFASHION, Angelo Sălăgean și articolul Alexei de pe Cluj Life).

Eu m-am decis să împărtășesc fix primele gânduri pe care le-am avut când am văzut colecțiile acestea și am făcut selecția bazată pe, zic eu, cel mai banal lucru: zâmbetul. Dacă am avut o reacție fizică la ceea ce am văzut (mai mult decât fâțâit pe scaun sau scăpat chestii pe jos) și ochiul meu i-a trimis amigdalei mesajul că îi place ce vede, eu consider că a fost o colecție reușită. Așadar, să purcedem. Ordinea e aleatorie.

Ana Morte

Designer: ANAMARIA PUȚ. Colecție:  Surrender. Am zâmbit pentru că m-am gândit la înghețata Scufița Roșie de la Napolact. Și apoi am zâmbit la gândul că e un băiat îmbrăcat ca o înghețată. Și știți și voi, îmi plac băieții. Îmi place și înghețata. De aici deduceți cum funcționează creierul meu și ce tip de zâmbet aveam pe față…

ildiko vito

Designer: ILDIKO VITOS. Colecția: Fake Dinsneyland. Să vă explic simplu. Semestrul trecut am avut un curs numit Media Landscape în care am disecat MPAA-ul (Motion Picture Association of America) în zeci de părți și le-am analizat pe toate critic și a rezultat că nu-mi prea mai arde să consum ce-mi oferă studiourile membre ale MPAA-ului (Disney included) știind ce se întâmplă în industrie. Așa că zâmbetul meu declanșat de colecția lui Ildiko a fost unul foarte “feminin”, așa cam de “pe ei, pe ei, pe ei pe mama lor”. BONUS: mi-a plăcut maxim și când am auzit că fusta și masca au fost realizate din saci menajeri.

Bartos Nazarica

Designer: BARTOS NAZARICA. Colecție: White Picket Fence. Niciodată nu mi se pare exagerat să ai o eșarfă uriașă în cap sau orice uriaș pe cap, cât timp știi de ce-i acolo și știi cum să o porți. M-am bucurat că mai e cineva care-mi împărtășește părerea asta. Și mi-au mai plăcut și gențile.

evelin.demeter.5

Designer: EVELIN DEMETER. Colecție:  Maasai Cricket Warriors. Aici recunosc, a fost un zâmbet de ăla malefic, declanșat la gândul că sper să am un băiat și sper să fie suficient de nebun și confortabil cu el insuși încât să poarte ținuta asta pe stradă. De ce naiba m-am gândit la viitorii/posibilii mei copii, n-am nicio idee.

luis drajan

Designer: LUIS ALEXANDRU DRĂJAN. Colecție: Me, Luis. Am zâmbit pentru că m-am gândit că uite, dacă nu-mi iese faza cu îmbrăcatul copilului meu cu haine de la Evelin Demeter,  la ăstea chiar n-o să mai poată comenta nimic. Purtabile sunt, ingenioase sunt și presupun că sunt și comode (o să-l întreb pe Sergiu). Și mi-a mai plăcut că Luis și-a pus semnătura (la propriu) pe mai toate obiectele vestimentare, în caz că ai vreun dubiu și nu mai știi cine e designerul. Din motivele ăstea și pentru că mai și întrunea criteriile pe baza cărora jurizam noi, i-am acordat premiul bloggerilor, Pașaport către Social Media. Așa că ne mai întâlnim noi cu el.

gabriela dejo

Designer: GABRIELA DEJO. Colecție: Imperfection. Nu știu despre ce imperfecțiune e vorba aici, că mie mi s-a părut impecabilă colecția. Geanta + accesoriul din păr + cromatica = :D :D :D :D :D

Georgiana Giuroiu

Designer: GEORGIANA GIUROIU. Colecție: Folcloriada. Știam eu că micul covoraș de lână pe care-l are fiecare bunic în casă, sau dacă nu îl are, îl poate cumpăra în drum spre Huedin, poate să-și depășească starea existențială actuală Riga Cripto style și să ajungă sub lumina reflectoarelor. Am zâmbit când mi-am dat seama că am crezut mereu în el și bine-am făcut. PS: Dacă priviți dincolo de covoraș (pe bune!), veți da de o super rochie! Vedeți?

carmen trif

Designer: CARMEN TRIF. Colecție: White shadows. M-am gândit la omul ăsta pe care-l ador și la plapuma mea, pe care iar o ador. E-vi-dent că am zâmbit tâmp, dar și așa era întuneric și n-avea cine să mă vadă.

Carla D Strange

Designer: CARLA PUȚ Colecție: Street Spirit. Aici trebuie să vă spun puțin despre sursa de inspirație a colecției, ca să înțelegeți mai bine de unde a apărut și zâmbetul. După cum îi spune și titlul, Street Spirit vorbește despre persoanele fără adăpost care reușesc să se adapteze la stilul lor improvizat de viață. Mereu am avut o fascinație pentru oamenii străzii, fiindcă mi se pare că trăiesc o realitate pe care majoritatea o consideră atât de îndepărtată, dar, de fapt, e infricoșător de probabilă. Mi-a plăcut foarte mult cum a interpretat Carla subiectul și cum s-a reflectat acesta în fiecare piesă vestimentară. Mă gândeam că ar fi putut să se numească colecția și Streetstyle, cu ironia atașată.

lucian rusu

Designer: LUCIAN RUSU. Colecție: Radical din chip. Vă spun sincer, la colecția asta nu doar am zâmbit, cu am început să dau din mâini, să fac poze, să-mi sucesc gâtul după fiecare model în parte, să nu mai respir și alte simptome asemănătoare celor pe care le au copii când au un tort de ciocolată imens în față. Mi-a plăcut TOT la colecția asta, tot cu T mare de la tort, dar în special sandalele. De când mi-am prins degetul cu o prinzătoare de aia (încă nu știu cum se numesc, dar știți la ce mă refer, sper) și s-a învinețit până când am găsit o foarfecă să o tai, am dezvoltat o fascinație pentru ele. Și când am văzut că sunt laitmotivul colecției lui Lucian mi-a venit să-i dau un premiu onorific pentru cea mai ingenioasă utlizare a lor. M-am abținut, constrânsă de normele sociale și am rămas doar să-i oferim premiul bloggerilor, Pașaport pentru Social Media, la nivelul Master. Jos pălăria!

ingrid teodosiu

Designer: INGRID TEODOSIU. Colecție: Inner Feelings. Tare mult mă bucură să văd băieții îmbrăcați în culori deschise și pastelate. Și-mi mai plac și bujorii, ce erau imprimați pe haine. Am făcut aceeași asociere ca și la prima colecție: băieți + bijori = :D x 100.

Aitai Lorincz

Designer: AITAI LORINCZ. Colecție: Memoriile unui destin. Ce poate să nu-ți placă la colecția asta, când știi că e inspirată de Regina Maria a României? Hainele au fost realizate impecabil (cel puțin asta am dedus eu de la distanța la care eram față de podium), emanau sensibilitate și feminitate prin toate cusăturile și mi-a crescut inima când le-am văzut. Cred că am zâmbit cap-coadă!

emese bako

Designer: EMESE BAKO. Colecție: Al Jebr. Știu că ar fi trebuit să mă gândesc la matematică, dar eu m-am gândit la rachetele de badminton și cum se strică rândurile când nu-s strânse bine și intră fluturașul în ele. Mi-a plăcut foarte mult colecția, a fost unitară, purtabilă și cu o doză suficientă de nebunie încât să o facă să iasă în evidență. Bravo!

Let's talk!

